Jag åkte till Promotionexpo tillsammans med Wivi-Anne Bengtsson i går. Jönköping tur och retur på en dag. Ansträngande men intressant. Träffade flera kända ansikten från när vi ställde ut augusti 2011 (då hade vi ett bord i Gottelisas chokladmonter med våra böcker och Tastycards). Det var mycket nyttigt att få en liten inblick i branschen från insidan. Vilket utbud finns det, vilka marginaler jobbar man med, vem äger vem och samarbetar hur… Det finns otaliga företag som säljer promotionartiklar och ett fåtal stora leverantörer.
Det här året gick jag runt med besökarens ögon, och blev faktiskt trött på alla pennor, usb-minne, kepsar, plädar, morgonrockar och köksredskap. Jag fick ett par värdefulla kontakter och hade bokat ett par möten som blev lyckade. Wivi-Anne driver företaget Ett rum och kök som erbjuder butikskommunikation, så på köpet fick jag mycket inspiration och kunskap om hur roliga montrar det skulle kunna finnas på mässan – men som lyste med sin frånvaro.
Allt, precis allt, förses med logga, till och med fiskedrag! Och jag som brukar säga att genomslaget kanske inte behöver lida av att kunden får en produkt som har ett värde, utan logga.