Har du en bokidé för ditt företag? Att ge en företagsbok i gåva är ett bra sätt att skapa goodwill kring företaget – marknadsföring och kundvård med omtanke och med fokus på att slutanvändaren ska få något av värde. I en egen skräddarsydd bok spelar du förstafiolen! Du bygger ditt varumärke, visar engagemang och ökar i trovärdighet bland kunder, anställda och partners.
Att göra en bok från ax till limpa är ett teamarbete, varje person har sin specialitet – att få texten korrekturläst av tränade ögon är till exempel en självklarhet. Även det grafiska arbetet är ett specialområde med mycket kunskap, och att tro att det bara är att trycka på knappen när tryckningen ska göras kan straffa sig – då har vi nämligen bara kommit halvvägs i processen. Det är klokt att ta råd av kontakten på tryckeriet vid pappersval och när det gäller bindnings- och tryckteknik. När boken är tryckt återstår det inspirerande arbetet att marknadsföra och sälja den – det vill säga nu börjar du bygga ditt varumärke på ett seriöst sätt.
I Driva Egets artikel om Eva Olsson kan du läsa om varför hon bestämde sig för att skriva en företagsbok (och inte bara en, nu har hon skrivit tre) och hur hon upplevde samarbetet med oss. Och viktigaste av allt vad resulterade boken i.
Här kan du läsa mer om Evas senaste och tredje bok som utkom i november 2011. I den får du mängder av läckra recept på snaps- och likörkryddning. Och en fiffig folder med nyskrivna snapsvisor. Alice Alvinstedt som under 2011 var praktikant på münchmedia visade sig kunna dikta och bidrog med visorna.